Az iskolakezdéshez szükséges feltételek

Az iskolakezdéshez az alábbi feltételek megléte szükséges: testi, lelki, szociális érettség, amelyek együttesen szükségesek az iskolai munkához.

 

Testi feltételek: 

  • Mozgása összerendezettebb, harmonikusabb.
  • Erőteljesen fejlődik a mozgáskoordináció és a finommotorika.
  • Mozgását, viselkedését, testi szükséglete kielégítését szándékosan irányítani képes.

 

Lelki feltételek:

  • Nyitott érdeklődésű.
Tanuláshoz szükséges képességei:
  • érzékelése, észlelése differenciálódik (téri észlelés, vizuális és akusztikus differenciálás, téri tájékozottság, téri mozgásfejlettség, testséma kialakulása)
  • önkéntelen emlékezeti bevésés és felidézés mellett megjelenik a szándékos bevésés és felidézés
  • megnő a megőrzés időtartama,
  • felismerés mellett egyre nagyobb szerepet kap a felidézés
  • megjelenik a szándékos figyelem
  • nő a figyelem tartalma, terjedelme, könnyebb a megosztása és átvitele
  • kialakulóban az elemi fogalmi gondolkodás

 

Beszéd:

  • Érthető, folyamatos, gondolatok, érzelmek kifejezése
  • Szófajok használata, mondatszerkezetek, mondatfajták
  • Hangzók tisztán ejtése, végighallgatja, megérti mások beszédét

 

Szociális feltételek:

  • Készen áll az iskolai életre, és a tanító elfogadására
  • Képes együttműködésre, kapcsolatteremtésre
  • Egyre több szabályhoz tud alkalmazkodni (önállóság, önfegyelem)
  • Feladattudata kialakulóban (feladatmegértés, feladattartás, kitartás)  

 

Elemi ismeretei:

  • Önmaga, környezete: neve, lakcíme, szülei foglalkozása
  • Napszakok, gyalogos közlekedés szabályai, szűkebb környezete lakóhelye, növények, állatok gondozása, védelme
  • Öltözködés-időjárás összefüggése, szokások, magatartásformák, környezete óvása, védelme
  • Elemi mennyiségi ismeretek

 

 

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi